lördag 21 maj 2011

Die you evil cold.


Den onda förkylningen löper fritt i mitt system och gör mig trött, så trött. Sju timmar på tå. Glass maskinen, godis hyllorna och feberfrossan som stark visar sig under få sekunders paus jag unnar mig och då med en söta mjukglass i en allt för varma hand. Jag älskar mitt jobb, mitt lilla godis land, men i dag var det tungt. Varken sinnet eller kroppen sken som den brukar.
Jag har haft många sådana dagar på sista tiden. Tunga, sorgsna, dagar utan äkta glädje. 



Du min pusselbit som färgade mina dagar med ren lycka. Dig jag tog förgivet, du som alltid skulle finnas kvar.  Jag saknar dig och fördömer dagen jag lät dig gå, dagen jag naivt valde bort dig. Jag står här, ensam och ärrad. Jag kan ingen skylla på, ansvaret är mitt och även så smärtan som härjar i min själ. Jag önskar att jag kan glömma, men desto mer jag kämpar, desto mer tänker jag tillbaka. 
Tiden är kommer för nuet, mitt nya mål, mitt ny liv.

"Lär av gårdagen, dröm om framtiden och lev för denna stund."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar